Σελίδες

Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2010

Διώρυγα του Παναμά


Από το 1501 κιόλας, οι άνθρωποι ονειρεύτηκαν μια γέφυρα νερού που να ενώνει τον Ατλαντικό Ωκεανό με τον Ειρηνικό, μέσα από τον ισθμό του Παναμά. Η προσπάθεια διάνοιξης της διώρυγας είχε αρχίσει απ' τα πολύ παλιά χρόνια.


Πολλοί επιχείρησαν την εκτέλεση του έργου, αλλά οι εδαφικές ανωμαλίες, η διαφορά της παλίρροιας και ο κίτρινος πυρετός έκαναν την κατασκευή προβληματική, αν όχι αδύνατη. Έτσι, τα πλοία συνεχίζανε να κάνουνε το γύρο του Κέιπ Χορν, διαπλέοντας 8.000 μίλια παραπάνω.


Το 1881 αρχίζει η προσπάθεια διάνοιξης της διώρυγας από τους Γάλλους. Όμως κακή διαχείριση, η διαφθορά και οι τροπικοί πυρετοί τερμάτισαν άδοξα την προσπάθεια αυτή το 1888. 


Το 1904 η αμερικανική κυβέρνηση εξαγόρασε τα γαλλικά δικαιώματα και μια στενή λωρίδα γης, που είχε μήκος 50 μίλια και πλάτος 10 μίλια.





Τελικά το έργο ολοκληρώθηκε στις 26 Σεπτεμβρίου 1913. Ύστερα από ένα χρόνο, στις 15 Αυγούστου 1914 η Διώρυγα παραδόθηκε στη διεθνή ναυσιπλοΐα. 

Βραβευμένη αφίσα από την διεθνή έκθεση του Σαν Φρανσίσκο. Θέμα: η διώρυγα του Παναμά. 

Τίτλος: «Ο 13ος άθλος του Ηρακλή».

Μέχρι το 2000 βρισκόταν υπό την οικονομική εκμετάλλευση των ΗΠΑ. Στρατιωτική σήμερα η διώρυγα του Παναμά θεωρείται ουδέτερη θάλασσα.  

Ο καπετάν John Constantine που διέσχισε πρώτος το 

κανάλι του Παναμά.  Καταγόταν από την Κάσο 

και το πραγματικό του όνομα ήταν ο Νικήτας Μαυράκης...








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου